Een sjaal voor een echte ‘doctor’

Vorige week legde mijn zusje Jolien na 4 jaar keihard werken haar doctoraat af. Het was een avond waarop ik misschien nog meer blonk van trots dan zijzelf.
Ook al heb ik niet veel begrepen van wat ze daar vooraan in die grote aula stond te verkondigen, ik was echt onder de indruk…

Zo een gloednieuwe ‘Doctor in Pharmaceutical Sciences‘ verdient uiteraard een kadootje.
Helemaal in de ban van de nieuwe brei-hype op Instagram en in de blogwereld, ging ook ik aan de slag met breinaalden en wol.

IMG_3338

Ik bestelde een breipakketje voor een bouclé-sjaal bij Julija’s Shop en had de avond voor de doctoraatsverdediging de sjaal klaar.
Helemaal geen moeilijke klus eigenlijk: 65 steken opzetten met dubbele draad en alleen maar rechte steken breien totdat de wol op is.

IMG_3389

Jolien is er alvast heel tevreden, zeker nu de winter ons echt heeft bereikt.

IMG_3385

IMG_3393

IMG_3395

Nog eens proficiat, jij kanjer van een zus!

Wol:
Drops Bouclé en Drops Brushed Alpaca, in lichtblauw
Beide bij Julija’s Shop

 

Geef een reactie

