Voor meester Guy

Janne zat dit schooljaar in het eerste kleuterklasje bij meester Guy. Je verwacht niet direct een meester in een kleuterklas, maar haar meester doet dat fantastisch! Thuis kan ze volop over hem vertellen, ze gaat elke dag met veel plezier naar school en heeft dit schooljaar ontzettend veel bijgeleerd.

Enkele weken geleden kregen we te horen dat meester Guy de school moet verlaten. Door het benoemingssysteem in het onderwijs worden zijn uren overgenomen door twee (halftijdse) juffen die een aantal uren langer in dienst zijn in de scholengemeenschap (ik geef het nu waarschijnlijk wat ongenuanceerd weer…). Als mama vind ik het echt heel jammer dat zo’n gemotiveerde leerkracht niet in de school kan blijven waar hij al iets heeft opgebouwd. Gelukkig vond meester Guy snel een andere school in de buurt waar hij op 1 september in het 3e kleuterklasje aan de slag kan.

Voor het einde van het schooljaar wilden we hem dus nog eens extra bedanken met een zelfgemaakt cadeautje. Ik vond in mijn stoffenvoorraad een mannenstofje en baseerde me op het patroon ‘Orde met rits’ uit ‘Zo geknipt!’, met enkele aanpassingen.

thumb_IMG_2250_1024

Mijn kleinste zus slaagde in haar eerste jaar in de opleiding tot middelbare schooljuf en verdiende dus ook een verrassing!

thumb_IMG_2245_1024

Meester Guy, Janne zal nog veel aan je denken. Veel succes in de toekomst!

Patroon: Orde met rits uit Zo geknipt!
Stof caravans: Stoffen van Leuven
Gouden stofje: Half Round van Kokka uit mijn stoffenvoorraad

ย 

Geef een reactie

