Leeuwen-Ishi

Wie in creatief blogland vertoeft, kon de laatste weken de Ishi Dress van Straight Grain niet missen. Ik was niet meteen overtuigd, maar hoe meer versies ik zag verschijnen, hoe meer zin ik had om er zelf eentje te maken. Kijk maar eens naar deze, en deze, en (mijn favoriet) deze!

Het slagen van de jurk begint bij de stoffenkeuze.
Een aantal weken kocht ik bij Bambiblauw het intussen welbekende leeuwenwelppaneel. Toen nog zonder bestemming, maar toen ik op zoek ging naar de een combinatie voor mijn eerste Ishi, leek me dat een mooie uitdaging! Ik vond in mijn stoffenvoorraad een okergeel katoentje (ook al van bij Bambiblauw), het bruine stofje komt van een Stoffenspektakel.

thumb_IMG_2227_1024

Ik koos voor een versie met korte mouwtjes, en met knopen in het achterpand.
Aangezien ik niet zo’n fan ben van knoopsgaten stikken, koos ik voor metalen, bronskleurige drukknopen. Dat past wel bij de kleuren van het paneel.

thumb_IMG_2230_1024
thumb_IMG_2229_1024

De uitleg van Straight Grain is heel duidelijk, en toch slaagde ik erin om de mouwen verkeerd aan te zetten.
Gevolg: lostornen en herbeginnen, dat onthouden we voor een volgende keer.
Toch heel blij met mijn eerste Ishi!

thumb_IMG_2228_1024
Patroon: Ishi Dress van Straight Grain
Stoffen:
Paneel leeuwenwelp en Kona cotton curry: Bambiblauw
Bruine stof: Stoffenspektakel
Drukknopen: Veritas

One thought on “Leeuwen-Ishi

Geef een reactie

