Een birdy blouse

Normaal stik ik niet zo vaak kledij voor mezelf, maar enkele weken geleden stootte ik op dit blogbericht. Niet enkel het model, maar ook de eenvoudige werkwijze sprak me onmiddellijk aan.

Ik ging op zoek naar een geschikte stof en vond die bij de mooie webshop Petite Couture. Het werd de viscose Lili van Atelier Brunette. Supermooie en zachte stof, met een al even mooie print, het lijkt wel voor mij gemaakt.

thumb_IMG_2035_1024
Het patroon van deze blouse is heel eenvoudig, ik zorgde enkel voor een iets diepere halsuitsnijding. Bij een eerste pasbeurt leek het namelijk alsof mijn keel werd afgesneden. (Ik denk dat ik letterlijk een dikke nek heb…) De stof valt heel soepel en door het losse model is deze blouse helemaal geschikt om een post-zwangerschapsbuik(je) mee weg te moffelen.

thumb_IMG_2040_1024
thumb_IMG_2039_1024
thumb_IMG_2038_1024
Ik bestelde een metertje stof, en had nog een goede strook over. Die (rol)zoomde ik om en kan nu dienst doen als sjaaltje. De stof is echt te mooi om verloren te laten gaan.

thumb_IMG_2044_1024

Patroon: Birdy Blouse van Mama Saartje
Stof: Lili (Atelier Brunette) bij Petite Couture

One thought on “Een birdy blouse

Geef een reactie

