Klaar voor de zon

Het was hier een tijdje stil, veel werd er ook niet gestikt eigenlijk.
Maar vandaag kriebelde het toch te erg en kroop ik achter mijn naaimachine voor een snel-klaar-projectje.

Dat ik al heel wat ideeën haalde uit ‘Zo geknipt’ las je al, en ook deze keer maakte ik nog eens een fijn receptje uit het boek.
In mijn pre-blogperiode rolden er al enkele exemplaren vanonder mijn naaimachine. En af en toe hou ik wel eens van een routinewerkje…

thumb_IMG_1998_1024

De tas kreeg de naam ‘Orde met rits’ en doet z’n naam alle eer aan. Het tasje is echt ideaal om kleine prullen toch ordelijk weg te steken. Deze doet alvast dienst als zonnecrème-zakje, als we die binnenkort toch eens nodig zouden moeten hebben.
Duimen voor de zon!

thumb_IMG_2003_1024
Voor de onderste buitenstof gebruikte ik een goedkoop kussensloop uit de Action. Telkens wanneer ik daar (of in de Zeeman) ben, kan ik niet weerstaan aan hun textielartikelen. Uit een kussensloop haal ik 2 maal een stuk stof van ongeveer 40 x 40 cm én een rits. Als dat geen waar voor je geld is!

thumb_IMG_2008_1024

thumb_IMG_1999_1024
Patroon: Orde met rits uit Zo geknipt
Stof: bovenste buitenstof en voeringstof: Veritas, onderste buitenstof en rits: kussensloop uit de Action

Geef een reactie

