Een Ida met dekentje

Een tijdje geleden haalde ik het boek ‘Mijn tas’ van Elisanna en Fynn in huis.
Een echte aanrader: de handleidingen zijn duidelijk en je hebt snel en makkelijk een heel mooie tas.

Ik koos de ‘Ida’ uit: een mooie rechthoekige tas, waar bijvoorbeeld een laptop in past.
Hier zou ze gebruikt worden als verzorgingstas, maar uiteindelijk kwam ze bij mijn zus terecht, die ze gebruikt als schooltas.

IMG_4308

Ik werkte er een aantal dagen aan, en was meer dan tevreden over het resultaat!
De volgende keer gebruik ik wel een iets dikkere en stuggere tussenvoering (ik las al veel over Decovil) om de tas steviger te maken.
De tas heeft aan de buitenzijde een zijzakje (met kamsnap) en ook binnenin zitten nog enkele zakjes om klein gerief in weg te steken.

Met de overschot van de stof maakte ik nog een dekentje, op de manier van Cozette.
Het is eens iets anders dan een paspel-dekentje…

IMG_1717

Ik maakte nog al een aantal tassen uit het boek, die toon ik jullie in een volgende post wel eens.

Patroon tas: Ida uit Mijn tas (Elisanna & Fynn)
Handleiding dekentje: Cozette
Stof: Colored Windows van Soft Cactus

One thought on “Een Ida met dekentje

Geef een reactie

